Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Igår hade lillan hicka!

Av Alexandra - 13 oktober 2010 23:36

Igår kände jag lilltjejen hicka i magen för första ggn! Förra gången jag var på koll hos BM (slutet på sept) så hade hon hicka, det hördes i dopplern, men jag kände inte det själv.


I torsdags förra veckan fick vi åka in akut till CSK, Kristianstads sjukhus. Vi trodde det var nåt fel med lilla gumman i magen... Hon rörde sej väldigt lite dagen innan och på morgonen fick jag inte henne att röra sej alls även om jag la mej platt på magen. I vanliga fall sparkar hon som en toka om jag så bara lägger mej på sidan. Hon har ju vart väldigt aktiv varje dag sen v 18 så det är klart att man blir orolig om hon är så stilla i slutet av v 29. Tack o lov så såg allt fint ut, hjärtat slog som det skulle och alla kontroller gick fint. Ultraljudet var bra och hon hade gott om fostervatten att ligga i, vi fick se hennes lilla fot på skärmen också :) Nu är allt bra igen och hon sparkar som aldrig förr, hon är riktigt stark nu.


Det enda tråkiga är att jag har så förbannat ONT. Foglossningen började för en dryg månad sen och den blir värre dag för dag. Vissa kvällar ligger jag bara och gråter för jag kan inte komma upp ur soffan. Ska få ett bälte av en bekant och hoppas det ska hjälpa lite. Annars är det varma, långa duschar som gäller - en gudagåva! Halsbränna har jag också från och till men det är ingenting i jämförelse med den förbannade foglossningen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 4 september 2010 12:25

Idag går jag in i v 25 och då också i månad 7. Dagen till ära upptäckte jag vätska ur brösten idag också. Har väl anat att det vart nåt innan, men väldigt väldigt lite. Nu blir det riktiga droppar som rinner. Än så länge är det genomskinlig vätska oc...

Av Alexandra - 30 augusti 2010 14:05

Usch, jag är såå dålig på att blogga, är nog inte riktigt min kopp te faktiskt... men jag uppdaterar lite då och då så får det bli som det blir.   Dagen efter mitt sista inlägg, dvs den 11/8, så började jag känna sparkarna på utsidan av magen, pr...

Av Alexandra - 10 augusti 2010 14:45

Inför hemsidans uppläggning måste smyckesfabriken här hemma gå på högvarv. Jag sitter från förmiddagen till sena nätter med dessa smycken för att få upp ett rejält lager och för att ha flera av varje produkt. Inte lätt att göra alla själv, men samtid...

Av Alexandra - 8 augusti 2010 11:46

I tisdags så var vi på vårt tredje rul och det blev tredje gången gillt. Nu har de äntligen fått se allt som behövs och allt är som det ska - puh..! De bekräftade att det är en liten flicka där inne, BM sa "det kan inte vara nåt annat än en flicka", ...

Av Alexandra - 2 augusti 2010 18:07


Idag har vi vart i Hässleholm och köpt en ny BH till mej och min svällande byst, herregud jag har gått upp till C-kupa redan! Jag köpte en lite billigare BH för 179 kr eftersom jag misstänker att tuttarna inte vuxit färdigt ännu och jag kommer säkert...

Ovido - Quiz & Flashcards